Yeesssh!

fredag 29 januari 2010

LÅÅÅÅÅNGT INLÄGG MEN DETALJERAT!

Var skit trött idag! Men i skolan blev jag lite piggare jag å Linda hade skitkul och sen på syslöjden dampa jag på kerstin för hon hade så himla fula och cp ideer så aah..
-.-' Men jaja, sen kom jag hem så åkte jag och red och så när jag kom dit vare skitkallt men jag hämta grimskaft och ropade på Bullen, så kom han snällt men bara för några steg sen så fick jag gå och hämta honom. Han och YoYo följde efter snällt men tyvär så blev jag ju tvungen att schasa bort YoYo åsså tog jag in Bullen. Där ställde jag honom på stallgången åsså fick jag inte av honom ett spänne så Therese hjälpte mig att värma upp det åsså tillslut gick det. Sen bortsade jag honom, jag hade bestämt mig för att rida ut barbacka eftersom det var så kallt men jag tog sadeln ändå för att jag ville galoppera. Så jag började typ gråta för den j*vla padden var helt cpstörd hela tiden så jag ringde Therese och hon kom å hjälpte mig (stackarn, vad hon fick springa) och så stack jag iväg med martingalen på ;) Åsså skritta jag upp mot Mikkiz men fick vända vid hästarnas hage för det var oplogat resten av vägen och jag hade ingen lust att plumsa så jag vände och travade lite med honom. Sen fortsatte jag förbi styggbäcken (?) åsså in till Amanda och vid deras gård vände jag och försökte mig på glaopp men han bara sparkade backut gång på gång på gång så då blev jag sur och höll in honom innan den stora vägen så travade vi hemåt åsså passade jag på lite galopp å det gick SKITBRA fast nångra bocksprång först då men det får ma räkna med med Bullen :Ö så vi gick förbi Therese's hus och han ville ju såklart in och han trodde väl jag retade honom men jag skulle ju trava och skritta av honom så jag fick mjuka upp honom lite till och varva ner innan vi vände hemåt. Så fortsatte jag en bra bit och skulle vända vid dom gula spökhusen men jag ville fortsätta typ 3 steg ( för jag har typ sånna "ticks":Ö) åsså så vill han vända men jag blev sur och fortsatte (han försökte vända vid ALLA vägarna han hittade/såg innan också så ..) men sen tillslut :P vände jag och så skrittade vi heeela vägen hem (förutom lita trav för jag gjorde munljud å då trodde han att jag smackade ^^ så ah åsså hade jag sån dära ticks igen så jag "skulle" ha "1 sista steg" :Ö Haha men sen kom vi hem fast vi mötte en bil men jag visade handsignalen att vi skulle upp vid therese så dom åkte bakom mig :) Sen sadlade jag av honom och fick mat å var helt cpstörd :Ö jag glömde broddarna och mat men Therese sa att hon skulle kolla hovarna/broddarna senare så jag tog in han igen och gav han mat elr prec. när jah skulle in i foderkammarenefter att ha bundit upp Rulle på stallgången så kommer Therese ut med foderhinken och ger mig så jag sätter igång å matar Bullen sen tar jag ut honom och så lånar jag toan av therese medans jag väntade på pappa. Så frågade jag om jag kunde stanna inne med Therese och vänta på pappa och så fick jag det. Vi hann inte snackaså mkt. för hanna ringde upp igen och störda :Ö <3 men så sa jag att hon kunde ringa sen igen elr jag kunde å så la vi på :) Sen kom Eddie ner och skulle gå ut med Biffen å sen när han kom in igen så lekte vi med Vincent och Biffen (hans brorsa är också där, asså Biffens<333) Så sen snacka jag å Eddie en MASSA åsså sen kom pappa så vi sa hejdå åsså åkte jag hem. HAHA jag var ute och "gick" med Ragnar ^^ för jag skulle kolla posten å han bah:
- MIAAAAAAAAU!!!!!!!!!!!
HAHAHAHA X'D<33 Men NU ska jag gå och bada så HEJDÅ! Pusshej<3 och kram å kyss ;) på er *** Ni vet vilka ni e (H):Ö :* <3333333333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar