Yeesssh!

fredag 20 november 2009

Updt. Sorry ;P

Onsdag

Följde med Idapidaärtskida hem ;D Vi hade SKITKUL! Hon visade mig en "läskig" video på yt åsså vågad hon inte se den för det var på Michael Jackson å nå thriller skit
-.-' :Ö Men så sen gosade jag med hennes hund (glömt vad han heter:Ö) och vi fikade. Sen ringde vi till Vendela och så prominixade vi upp till henne :) Så då var vi ute en stund (och busade, ofc. I mean come on! What else lixom xD) sen så gick i in till Vendela. Där snackade vi "scary stuffs" :Ö åsså sen käka vi våfflor å hon visa runt mig. Sen gosade jag med hennes hamster ocn när jag satte mig ner i fotöljen så attackerade hennes katt (Jackson) oss (mig å Sören, hamstern) så jag bah RESTE mig upp PÅ EN GÅNG(!) och gick fram till Vendela å Ida vid skrivbordet där dom satt:) sen gosade Ida med Sören. Och en dansade vi. å jag gick på toa :Ö Men Pappa ringde då så jag skulle beskriva vägen men då gav jag till vendela som BARA virrade runt som en yr höna :Ö men hon gav telen till sin mamma så det gick ju bra :)

Torsdag
Ingeting hände... Var bara hemma och var sjuk. Obs! Har bytt dag med Emma så jag ska ha fredag :D <3

Fredag (i dag alltså:Ö)
Var i skolan... var nervös hela jävla dagen framtills efter 3 lektionen. Skällde ut en viss Josef för han tjata på min stackars Linda å han ville ragga på mig -.-' Så han fick skäll... Sen hade jag med mig typ APMÅNGA sura kulor. så då tiggde alla och jag (så snäll som man är<3) bjöd ju:) Men jga tvingade folk att dom var skyldig mig något senare när dom hade :Ö Men var TVUNGEN att bjuda äckel ****** (egentligen ska det vara mindre stjärnor men jga vill inte hamna i trubbel genom att säga namnet :P) eftersom hon satt bredvid Sandra<3 så hon bah:
- Men jag då :S?!?!?!?!?!?
å jag bah:
- Ja eftersom du är Sandras kompis så...
åsså gav jag :S :( :'( För man vågar ju FAN INGET ANNAT o.O Hon e ju läskig... å har MÅNGA kontakter Å slåss o.O' ;__;
så då gav jag.
Sen så fick jag skjuts hem av Linda å hennes farsa (det som hände på parkeringen är hemlighetsstämplad :Ö) åsså gick jag ut en runde med Loke<3 Sen så satte jag mig vid Tv:n och kollade på "Proje- SKA DU TILL STALLET ELLLEEEEEEER?!
och jag bah:
- Vafan, vad är klockan? *tittar på TV:n som är på(!) o.O, ser att den är 18:37 :O o.O' FFS! o.O* WHAT! o.O VA I ****** JAG SA JU ATT JAG BARA SKULLE SOVA I 5 MIN o.O LIKT FÖRBANNAT BLIRE TVÅ JÄKLA TIMMAR :@ o.O :O
Anna bah skrattar.
Jag rusar ner å byter om å äter, ringer Therese och skiter i ca en halvtimme :Ö Haha, närå men typ så länge var jag på toa. åsså har jag typ APont i munnen på tanden (elr vad det heter :Ö) sen tar jag allt jag behöver + ett äpple åsså drar jag iväg.

Ridningen
Jag tar in Bullen (får klafsa igenom en barriär av lera för att komma fram, för dom stog typ "längst" in i skogen -.-' och så gick vi på deras lilla "stig" som dom har gjort) borstar honom, kratsar hovarna och tar fram skydden. Hittar inte skiftnyckeln(?) och ringer Emma... Inget svar... Ringer Therese.. får svar! hon säger vart den OCH hon är och att hon kmr. inom ca. 5 min (som jag skulle sovit o.O!!!!!!!!!! *arg*damp*), drar åt broddarna och väntar på Therese. Hon kmr. hjälper mig, snackar och går in. Jag: tar ut/fram/ på(?) stigbyglarna och hoppar upp. Tänder min lampa och skrittar iväg åt vänster. Hundarna skäller osm vanligt hann jag tänka iaf :Ö <3 men det gör inget dom e såååå söta så ändå (A)<3 Vid vägen in mot "styggbäcken" (AHAHAHAHAH :Ö HAHAHA :Ö HAHAHHA :Ö namnet :Ö! Ö:) så ville han vände men jag tog han med skänklarna (heter så "tog med...."? eller? aja skitsamma iaf. jag fick han å sluta iaf...)så gick vi upp mot där man kan svänga in mot Verkmyra ='(<3 och vände där ist. sen typ halvvägs hem så hörde jag en bil komma och tog in han på sidan. Men det var mikkis som kom och hon körde fort som tusan/f**n :Ö så jag vände mig om så hon såg lyset/lampan och kunde sakta ner ifall hon inte såg reflextäcket :Ö (men det tror jag nog.. men jag gör ALLTID så:Ö) åsså kände jag att han var lite stressad så jag la handen på halsen och klappade han mjukt och försiktigt... Men när mikkis saktade ner så typ lät ljud/stöt-dämparen SKITHÖGT o.O Det bara SMALL och Bullen slängde sig ut MITT i vägen o.O Och han typ "stegrade" så han ställde sig åt vänster och hoppade lite. men jag fick han att gå ner i diket ige (stackarn var ju alldeles uppskärrad 'o.O' :'( och sket ju nästan på sig....) så hon körde typ som en "myra" (vilket var bra men ändåså inte lixom) förbi oss och sen stannade hon och frågade om det hade gått bra (vad snäll hon e(A)<3) så jag hyschade lite lugnade åt Bullen och nickade mot mikkis och svarade att jaaa. det är lugnt :) så hon åkte vidare och jag fortsatte att skritta. Efter det så var båda lite stressade och rädda(?) men jag fortsatte och tänkte att detta var ju jättelite för stackars Bullen<3 så jag fortsatet vidare till Julin. men vid typ Dennis's hus så ville han vända och försökte slänga och slita sig lite, och jag bah suckade och ahmen... SUCK-.' så jag skänklade på han och ick förbi där. Sen i svängen till mikkis så tvekde han lite men fortsatte (aaw bäääbisss<3) och min planering var att rida en stund till men jag hade börjat fått "blindtarmsmagont" (vet inte nå annat sätt att säga det på :Ö men så som jag fick innan när jag hamnade på sjuhuset i hudik) och så blev jg lite mer rädd och stressad. Så jag visste att han skulle bete sig konstigt vid en sväng intill backen. Men det var det värsta jag någonsin varit med om. Han snurrade varvpå varv på varv på varv. Han absolut VÄGRADE att gå upp jag var ju fasiken nära på att hoppa av å leda han. Men då kom jag på vad Maria just sagt ;)
- Ge aldrig upp och låt inte hästen vinna över dig. För då kan det gå illa. Försök bara igen å igen å igen om du måste.
Så jag var envis och fortsatte varv på varv på varv.... Tillslut gick det men då höjde han huvudet och gick lite på bakbenen men han skuttade också en j*k*a massa... Men jag blev arg å sa till han på skarpen (elr inte så arg men jag tog en grovare ton/stämma på rösten ist.) så då blev han chockad och lyssnad iaf tills vi kom till mikkis. Men vi vände där och så gnäggade en stor skitis :Ö<3 innifrån stallet och Bullen reagerade OFC! men samma sak/visa hem fast lite trav. och så knäcktes en gren i skogen å både jag å Bullen sket på oss (och det var dålig timing också ;__; för jag hade prec. gjot halt och skällt ut Bullen för han var så j*k*a stressad och för att han dels/vis skulle kunna lugna ner sig.. -.-) men då så skyndade vi lite på stegen hem.


Men nu blev det långt så jag avrundar det såhär:

Vi kom till stallet och så berättade jag allt för Therese som kommit ner efter att vi sett henne hos hundarna :Ö och hon gav mig tips och nu på söndag om sara vill då så äre bestämt att hon ska ge oss en "privatlektion" och så hon kan stå och kolla på. Och då blir det i paddocken ;D

Men när jag kom hem så var trött, öm och pisssugen på mat/elr hungrig då :Ö

Men NU ska jag gå och sova! PUSSHEJ<3
älskar er alla:
Derius<3 Bullen<3 Hubert<3 M.M.F! :D

P&K<33

//NessaOlsson<333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar