Yeesssh!

söndag 22 november 2009

Dagen spenderades i stallet idag.

Vi red upp till paddocken jag och Sara och vi snackade om allt mellan himmel och jord. Sedan mötte vi Emma och hon kom ner likaså Therese (fast med henne var det ju bestämt). Sara börjad rida och Therese höll lektion för henne. Sedan bytte vi och båda fick en massa beröm :) Vi tränade på att få oss båda (Bullen<3 å jag)att bli avslappnade och lugna, å det gick ju bra :) Mn sen så höll vi på att frysa ihjäl så vi började att dra oss hemmåt. Men på väg uppför den ånga backen så kom det tre hästar och deras ryttare åsså hade jag Therese framför mig å massa hästar till bådehöger å vänster. Å dom till vänster var helt tokiga å busade runt lite :P För när Emma åkte förbi med fyrhjulingen å Sara så galopperade dom efter :Ö Och då efter att dom tre hästarna passerat så ville Bullen gå efter och dessutom så hade Jojjo hunnit gått en bit åsså "Busen" (han heter nog så också) till vänster började toka runt. Så då ve jag inte riktigt vad som hände men jag tror Bullen sparkade backut och han hoppade efter dom litegrann. Men Therese stannade och väntade in mig och talade om lugnt vad vi skulle göra för att få Bullen lugn. Sen så kom det en bil (suck -.-) men vi höll oss lugna så det gick bra. Sen ute på den stora asfaltsvägen så talade vi om travhästar osv. Sen några ggr. så travade Bullen ikapp Jojjo (Yoyo?) mot min vilja osså blev vi lite spända igen. Sen skulle jag gå uppför en backe och Therese skulle föja med men hon stannade, och både Bullen å jag blev spända igen för han vände å vände å vände ca. 5-6 ggr. Så då blev jag lite argpå både Bullen å Therese. Men då kom Therese upp och vi skrittade iväg.Jag sa att jag skulle trava men Bullen är van att han få galoppera där så då satte han av i galopp och jag hade väl skänklat för hårt så han skyndade sig lite x-tra men vi bara flög förbi TH. helt utan förvarning. Både hon å jag blev överraskade. Men jag fick stopp på hnm. å bad om ursäkt. Sen undrade jag om jag kunde trava men de gick inte för då berättade hon om hur man måste planera sin ridnig (för vi var ganska nära vägen) och så fick jag reda på en massa mer som är bra å veta :P Sen red jag lite på vänster sida och hon på höger (som är rätt) men jag ville inte vara bakom för hon gjorde skänkelvikning åsså satta jag sådär avslappnat å han skulle tviunget gå tbx. till vänster -.-' åsså ville jag inte bli sparkad... Men nu ska jag gå och packa och duscha :D FÖR NU JÄVLAR SKA JAG SOVA HOSS NEZZISH!!!! :D:D:D God natt och Pusshej<3

P&K<33

//Nessaolsson<333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar